Bir ürünün değişim süresi ne kadardır?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Değişim fişleri kaç gün geçerli?
Kullanılmamış, ambalajı açılmamış, işaretlenmemiş ve değiştirilmemiş ürünleri fatura tarihinden itibaren en geç 30 gün içinde değiştirebilir veya iade edebilirsiniz. Kullanılmış, işaretlenmemiş ve yenilenmiş ürünlere ilişkin talepler 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde değerlendirilecektir.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
(6) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma süresi dolmadan önce satıcı veya sağlayıcı, tüketiciden herhangi bir ad altında ödeme yapmasını veya tüketicinin borcunu gösteren bir belge sunmasını isteyemez.
İade yok değişim var yasal mı?
“Değişim mümkün, iade yok” gibi ifadeler hukuka aykırıdır.
Mağazada değişim süresi ne kadar?
Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın aldığınız ürünü 15 (on beş) gün içerisinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar 7-7 gün içerisinde ürünü iade eder, bazıları ise aynı gün koşulsuz iade eder.
Kullanılan ürün 15 gün içinde iade edilir mi?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Değişim için fiş zorunlu mu?
Satın alma fişi/fatura olmasa bile tüketicinin iade hakkı vardır. Bu fişe eklenen mal için fatura veya benzeri belgenin iadesini talep edebilir; 3065 sayılı KDV Kanunu’nun 54 sayılı KDV tarhiyatı yürürlükten kaldırılmıştır.
Değişim için fatura şart mı?
Fatura ibraz edilmeden değişim ve iade mümkün değildir. Şirket adına düzenlenen faturalarda, satın alan şirketin iade faturası ile değişim veya iade yapılabilir. Kargo görevlisi paketleri eksiksiz ve hasarsız teslim aldığınıza dair imzanızı alacaktır.
LCW değişim fişi kaç gün geçerli?
Ancak LC Waikiki mağazalarımızda kullanılmamış ve deforme olmamış ürünlerin değişim/iadesini makbuz veya fatura ibraz ederek 30 güne kadar destekliyoruz. Ürün kampanyada değilse müşteri memnuniyeti nedeniyle bu süre 60 güne kadar uzatılabiliyor.
30 günlük iade süresi ne zaman başlar?
“Mal” satın alınacaksa, süre malın teslimi ile başlar; “hizmet” satın alınacaksa, hizmet sözleşmesinin akdedilmesi ile başlar. Ayrıca tüketici, sözleşmenin akdedilmesi ile malın teslimi arasındaki herhangi bir zamanda cayma hakkını kullanabilir.
Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Başvurular, tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.
Mağaza iade almak zorunda mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Değişim ürünü iade edilir mi?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Mağazadan aldığım ürünü nasıl iade edebilirim?
Tüketici, cayma hakkını kullandığını yazılı olarak satıcıya bildirmelidir. Satıcı, cayma bildirimini aldığını teyit ederek, 14 gün içinde herhangi bir kesinti yapmadan ürünün fiyatını iade etmelidir. İnternet üzerinden değişim veya iade yapılmayacağını iddia etmek yasaktır.
Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Başvurular, tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.
Civil değişim süresi kaç gün?
Dilerseniz ürünü 60 günlük alışveriş çeki olarak da iade edebilirsiniz. Bu tercihinizi iade formunda belirtmeniz gerekmektedir.
Kaç arızada ürün değişir?
Garanti süresi içerisinde aynı arızanın iki kez veya farklı bir arızanın dört kez meydana gelmesi durumunda cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.
Bir ürünün tamir süresi ne kadardır?
Yetkili servise tamir için gönderildiğinde bir ürünün tamir süresi en fazla ne kadardır? Otomobil ve kamyonetler için en fazla 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise en fazla 20 iş günü tamir süresi vardır.